şehir tiyatrolarındaki çocuk oyunları
+3
NAZ
cMr-MltM
ÇİĞDEM ABLA
7 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
şehir tiyatrolarındaki çocuk oyunları
TEMİZLİK ÜLKESİ
OYUNUN KONUSU
1., 2., 3. Pislik coşku ile sahneye gelerek pisliğe methiye düzerler. Ne kadar çok islik, o kadar çok mutluluk. Çevreyi kirlettikçe mutlu olurlar.
O sırada iki çocuk gelip “Temizlik Ülkesi1ni aradıklarını söyler. Pislikler temizlik lafından rahatsız olsa da belli etmemeye çalışarak gelişigüzel bir yeri tarif eder.
Sahne değişse de yine her yer pislik içindedir. Çocuklar dinlenmek için oturduklarında ağlama sesi duyarlar. Ağlayan bir ağaçtır. Ağaç eski ile bugünü kıyaslar. Geçmişte bir orman olan bölgenin, yangınlar, kesimler sonucu bu hale geldiğini anlatır. Çocuklar “Temizlik Ülkesi”ni aramaya çıktıklarını, isterse onlara katılabileceğini söyler.. Yola artık üç kişi olarak devam ederler.
Bu arada Pislikler bulundukları yeri kirletmeyi zevkle sürdürmektedirler.
Çocukların ve Ağaç’ın artık dayanacak gücü kalmamıştır. Ağaç, susuzluk yüzünden gittikçe kurumaktadır. Çare olarak Yağmur Bulutu’nu çağırmayı düşünürler. Bulut gelir, Temizlik Ülkesi’ni aramaya o da katılır.
Çocuklar, Bulut, Ağaç, Rüzgar’la karşılaşır. Rüzgar, gördükleri karşısında korkuya kapılmıştır. Yıkılan Ağaçlar… Kirletilen denizler.. Gördükleri karşısında onun da gücü kalmamıştır. Ekibe Korkuluk da katılır, şikayeti aynıdır.
Pislikler şiddeti artırarak etrafı kirletmeye devam eder…
Temizlik ülkesini arayanlar Deniz ile karşılaşır.. O da kirlidir. Onlara Temizlik Ülkesi diye ayrı bir yer olmadığını, üzerinde yaşanılan ülkenin nasıl kullanıldığının önemini anlatır. Eğer temiz kullanılıyor ise “Temizlik Ülkesi” de orasıdır. Bunun yolu da ülkeyi sevmekten, ona sahip çıkmaktan geçmektedir.
İşe ilkeyi kirletenlere ders vermekle başlamaya karar verirler. Pislikler, Temizlerin onlara oynadığı oyun sonucu temizliğin önemini anlarlar.
OYNAYANLAR
1. Pislik : Sevil AKI
2. Pislik : Caner ÇANDARLI
3. Pislik : Can ERTUĞRUL
1. Çocuk (Maya) : Funda KÖSEOĞLU
2. Çocuk (Ozi) : Ozan GÖZEL
Ağaç : Ezgi Sümer YOLCU
Bulut : Berna OĞUZUTKU DEMİRER
Rüzgar : Pınar AYGÜN
Korkuluk : İbrahim GÜNDOĞAN
Deniz : Yeliz TOZAN UYSAL
Yazan : Ayten SOYKÖK
Yöneten : Sevgi SAKARYA
Müzik : Mertol ŞALT
Dekor -Kostüm Tasarımı : Zuhal SOY
Koreografi : Çiğdem GÜREL
Dramaturg : A.Zuhal ERGEN
Işık Tasarımı : Murat SELÇUK
Efekt Tasarımı : Umut YÜZBAŞIOĞLU
Yönetmen Yardımcısı : A.Zuhal ERGEN
Asistanlar : Ezgi Sümer YOLCU - Pınar AYGÜN
Dekor Realizatörü : Gökhan USANMAZ
Kostüm Realizatörü : Onur UĞURLU
Işık Uygulama : Zafer ÇITAK
Efekt Uygulama : Umut YÜZBAŞIOĞLU
Sahne Teknisyenleri : A.Çetin YEŞİLAĞAÇ – Turan KÖMÜRCÜ - Serdar KALIPÇINDAN Halil ATILGAN
Aksesuar Sorumluları : Remzi TİMUR – Özgür ÖZTÜRK
Sahne Terzileri : Döndü ŞAHİN – Fahri TOKSÖZ
Kuaför : Karaşahin DAMAR
Fotoğraflar : Nesrin KADIOĞLU
OYUNUN KONUSU
1., 2., 3. Pislik coşku ile sahneye gelerek pisliğe methiye düzerler. Ne kadar çok islik, o kadar çok mutluluk. Çevreyi kirlettikçe mutlu olurlar.
O sırada iki çocuk gelip “Temizlik Ülkesi1ni aradıklarını söyler. Pislikler temizlik lafından rahatsız olsa da belli etmemeye çalışarak gelişigüzel bir yeri tarif eder.
Sahne değişse de yine her yer pislik içindedir. Çocuklar dinlenmek için oturduklarında ağlama sesi duyarlar. Ağlayan bir ağaçtır. Ağaç eski ile bugünü kıyaslar. Geçmişte bir orman olan bölgenin, yangınlar, kesimler sonucu bu hale geldiğini anlatır. Çocuklar “Temizlik Ülkesi”ni aramaya çıktıklarını, isterse onlara katılabileceğini söyler.. Yola artık üç kişi olarak devam ederler.
Bu arada Pislikler bulundukları yeri kirletmeyi zevkle sürdürmektedirler.
Çocukların ve Ağaç’ın artık dayanacak gücü kalmamıştır. Ağaç, susuzluk yüzünden gittikçe kurumaktadır. Çare olarak Yağmur Bulutu’nu çağırmayı düşünürler. Bulut gelir, Temizlik Ülkesi’ni aramaya o da katılır.
Çocuklar, Bulut, Ağaç, Rüzgar’la karşılaşır. Rüzgar, gördükleri karşısında korkuya kapılmıştır. Yıkılan Ağaçlar… Kirletilen denizler.. Gördükleri karşısında onun da gücü kalmamıştır. Ekibe Korkuluk da katılır, şikayeti aynıdır.
Pislikler şiddeti artırarak etrafı kirletmeye devam eder…
Temizlik ülkesini arayanlar Deniz ile karşılaşır.. O da kirlidir. Onlara Temizlik Ülkesi diye ayrı bir yer olmadığını, üzerinde yaşanılan ülkenin nasıl kullanıldığının önemini anlatır. Eğer temiz kullanılıyor ise “Temizlik Ülkesi” de orasıdır. Bunun yolu da ülkeyi sevmekten, ona sahip çıkmaktan geçmektedir.
İşe ilkeyi kirletenlere ders vermekle başlamaya karar verirler. Pislikler, Temizlerin onlara oynadığı oyun sonucu temizliğin önemini anlarlar.
OYNAYANLAR
1. Pislik : Sevil AKI
2. Pislik : Caner ÇANDARLI
3. Pislik : Can ERTUĞRUL
1. Çocuk (Maya) : Funda KÖSEOĞLU
2. Çocuk (Ozi) : Ozan GÖZEL
Ağaç : Ezgi Sümer YOLCU
Bulut : Berna OĞUZUTKU DEMİRER
Rüzgar : Pınar AYGÜN
Korkuluk : İbrahim GÜNDOĞAN
Deniz : Yeliz TOZAN UYSAL
Yazan : Ayten SOYKÖK
Yöneten : Sevgi SAKARYA
Müzik : Mertol ŞALT
Dekor -Kostüm Tasarımı : Zuhal SOY
Koreografi : Çiğdem GÜREL
Dramaturg : A.Zuhal ERGEN
Işık Tasarımı : Murat SELÇUK
Efekt Tasarımı : Umut YÜZBAŞIOĞLU
Yönetmen Yardımcısı : A.Zuhal ERGEN
Asistanlar : Ezgi Sümer YOLCU - Pınar AYGÜN
Dekor Realizatörü : Gökhan USANMAZ
Kostüm Realizatörü : Onur UĞURLU
Işık Uygulama : Zafer ÇITAK
Efekt Uygulama : Umut YÜZBAŞIOĞLU
Sahne Teknisyenleri : A.Çetin YEŞİLAĞAÇ – Turan KÖMÜRCÜ - Serdar KALIPÇINDAN Halil ATILGAN
Aksesuar Sorumluları : Remzi TİMUR – Özgür ÖZTÜRK
Sahne Terzileri : Döndü ŞAHİN – Fahri TOKSÖZ
Kuaför : Karaşahin DAMAR
Fotoğraflar : Nesrin KADIOĞLU
Geri: şehir tiyatrolarındaki çocuk oyunları
LAY LAY LOM
OYUNUN KONUSU
Sabahın erken saatleri. Maestro’nun ayak seslerini duyan Do arkadaşlarını (öbür notaları) uyandırır. Kendisini “yaşlı bir kadın” olarak nitelendiren Sol Anahtarı daha çok uykuya ihtiyacı olduğunu belirtir. Ama Maestro ile birlikte beste (yani notalar açısında çalışma) vakti gelmiştir.
Notaların şamatası bestecinin zihnini toparlamasına engel olur. Notalar “sağlıklı yaşam” konusunda laflayıp didişir, tartışır.
Besteci üstünde çalıştığı besteyi bitirmekte kararlıdır. Beste ilerledikçe notaların arasındaki ilişkiler de değişir. Bemol işareti bu besteden şikayet eder; bir önceki besteyi tercih ettiğini belirtir. Do öbür notalara gücenir; Fa onunla barışmanın önemine değinir. Maestro La’ya ihtiyaç duyduğunda La heyecanla parfümünü arar…
Birinci Perde müziğin önemini vurgulayan bir şarkı ile biter.
Maestro bestesini gönlünce bitirmiştir. Hepsinin iyi çalışmasını talep eden Do aralarındaki münakaşanın alevlenmesi üzerine darılıp gitmeye yeltenir. Mi herkesi anlayışlı olmaya davet eder. Her biri ancak hepsi birlikteyken bir işe yarayabilir; bunu yargılayan bir şarkı söylerler.
Maestronun sesi duyulur; Do ikna olur, gitmekten vazgeçer. M. Ama muziplikleri bestecinin kafasını çarpmasına neden olur ve notalarla ilgili hafıza kaybına uğrar. Notalar kendi işlevlerini hatırlatmak durumunda kalır. Maestro notaları artık kişilikleriyle birlikte algılamaktadır.
Derken Fadut ile Dadut girer; tatilde olan Fa Anahtarı ile Do Anahtarının yerine geldiklerini söylerler. Oyunun kötü tipleridir onlar. Do bu işten şüphelenir. Şüphelenmekte haklıdır, zira Fadut ile Dodut yeni besteyi aşırmak üzere gelmiştir.
Bu düzenbaz ikili besteyi ezberleyip plak şirketine gitmek arzusundadır. Fiskoslarını Sol Anahtarı duyar; Do’yu uyarır. Besteyi korumak için savunma planı yaparlar..
Sol Anahtarı Maestro’ya hırsızların planını açıklar. Düzenbazlar başarısız olur.
Maestro haklarını koruyan notalara teşekkür eder, onlarla kucaklaşır. Oyun besteyi çalıp dansederek sona erer.
OYUNCULAR
Maestro : Murat Bavli
Sol Anahtarı : Özlem Türkad
Do : Mehmet Avdan
Re : Doğan Altınel
Mi : Sibel Topaloğlu
Fa : Cem Uras
Sol : Cemal Ahhan Şener
La : Neslihan Öztürk
Si : Ezgim Kılınç
Bemol : Nagehan Erbaşı
Diyez : Işıl Zeynep Tangör
Sus : Derya Çetinel
Fadut : İbrahim Can
Dodut : Mevlüt Demiryay
Yazan : Sevgi SAKARYA CENGİZ
Yöneten - Koreografi : Eftal GÜLBUDAK
Müzik : Cem ULU
Dekor Tasarımı : Rıfkı DEMİRELLİ
Kostüm Tasarımı : Onur UĞURLU
Işık Tasarımı : Vahit GEYİK
Efekt Tasarımı : Ersin AŞAR
Yönetmen Yardımcısı : Berrin Akdeniz
Asistanlar : Z. Işıl Tangör – İbrahim Can
Dekor Realizatörü : Gökhan Usanmaz
Efekt Uygulama : Metin Taşkıran
Işık Uygulama : Vahit Geyik
Sahne Teknisyenleri : Fahri Koru-Mustafa Konya-Faik Kahveci - Bünyamin Erbaş
Aksesuar Görevlileri : Fikret Yayan-Ahmet Bozkurt
Sahne Terzisi : Fatma Köroğlu
Mask Uygulama : Hülya Genç
Kuaför : Kadir Ural
Fotoğraflar : Nesrin Kadıoğlu-Selin Tuncer
OYUNUN KONUSU
Sabahın erken saatleri. Maestro’nun ayak seslerini duyan Do arkadaşlarını (öbür notaları) uyandırır. Kendisini “yaşlı bir kadın” olarak nitelendiren Sol Anahtarı daha çok uykuya ihtiyacı olduğunu belirtir. Ama Maestro ile birlikte beste (yani notalar açısında çalışma) vakti gelmiştir.
Notaların şamatası bestecinin zihnini toparlamasına engel olur. Notalar “sağlıklı yaşam” konusunda laflayıp didişir, tartışır.
Besteci üstünde çalıştığı besteyi bitirmekte kararlıdır. Beste ilerledikçe notaların arasındaki ilişkiler de değişir. Bemol işareti bu besteden şikayet eder; bir önceki besteyi tercih ettiğini belirtir. Do öbür notalara gücenir; Fa onunla barışmanın önemine değinir. Maestro La’ya ihtiyaç duyduğunda La heyecanla parfümünü arar…
Birinci Perde müziğin önemini vurgulayan bir şarkı ile biter.
Maestro bestesini gönlünce bitirmiştir. Hepsinin iyi çalışmasını talep eden Do aralarındaki münakaşanın alevlenmesi üzerine darılıp gitmeye yeltenir. Mi herkesi anlayışlı olmaya davet eder. Her biri ancak hepsi birlikteyken bir işe yarayabilir; bunu yargılayan bir şarkı söylerler.
Maestronun sesi duyulur; Do ikna olur, gitmekten vazgeçer. M. Ama muziplikleri bestecinin kafasını çarpmasına neden olur ve notalarla ilgili hafıza kaybına uğrar. Notalar kendi işlevlerini hatırlatmak durumunda kalır. Maestro notaları artık kişilikleriyle birlikte algılamaktadır.
Derken Fadut ile Dadut girer; tatilde olan Fa Anahtarı ile Do Anahtarının yerine geldiklerini söylerler. Oyunun kötü tipleridir onlar. Do bu işten şüphelenir. Şüphelenmekte haklıdır, zira Fadut ile Dodut yeni besteyi aşırmak üzere gelmiştir.
Bu düzenbaz ikili besteyi ezberleyip plak şirketine gitmek arzusundadır. Fiskoslarını Sol Anahtarı duyar; Do’yu uyarır. Besteyi korumak için savunma planı yaparlar..
Sol Anahtarı Maestro’ya hırsızların planını açıklar. Düzenbazlar başarısız olur.
Maestro haklarını koruyan notalara teşekkür eder, onlarla kucaklaşır. Oyun besteyi çalıp dansederek sona erer.
OYUNCULAR
Maestro : Murat Bavli
Sol Anahtarı : Özlem Türkad
Do : Mehmet Avdan
Re : Doğan Altınel
Mi : Sibel Topaloğlu
Fa : Cem Uras
Sol : Cemal Ahhan Şener
La : Neslihan Öztürk
Si : Ezgim Kılınç
Bemol : Nagehan Erbaşı
Diyez : Işıl Zeynep Tangör
Sus : Derya Çetinel
Fadut : İbrahim Can
Dodut : Mevlüt Demiryay
Yazan : Sevgi SAKARYA CENGİZ
Yöneten - Koreografi : Eftal GÜLBUDAK
Müzik : Cem ULU
Dekor Tasarımı : Rıfkı DEMİRELLİ
Kostüm Tasarımı : Onur UĞURLU
Işık Tasarımı : Vahit GEYİK
Efekt Tasarımı : Ersin AŞAR
Yönetmen Yardımcısı : Berrin Akdeniz
Asistanlar : Z. Işıl Tangör – İbrahim Can
Dekor Realizatörü : Gökhan Usanmaz
Efekt Uygulama : Metin Taşkıran
Işık Uygulama : Vahit Geyik
Sahne Teknisyenleri : Fahri Koru-Mustafa Konya-Faik Kahveci - Bünyamin Erbaş
Aksesuar Görevlileri : Fikret Yayan-Ahmet Bozkurt
Sahne Terzisi : Fatma Köroğlu
Mask Uygulama : Hülya Genç
Kuaför : Kadir Ural
Fotoğraflar : Nesrin Kadıoğlu-Selin Tuncer
Geri: şehir tiyatrolarındaki çocuk oyunları
hepsini okumadım ama saol yaa peki hangi şehirdeler bunlar
cMr-MltM- Admin
-
Mesaj Sayısı : 1836
Nerden : Bursa
Kayıt tarihi : 26/04/08
Geri: şehir tiyatrolarındaki çocuk oyunları
*AYŞİM* demiş ki:devlet tiyatroları hemen hemen her şehirde vardır
Tşkreler...
cMr-MltM- Admin
-
Mesaj Sayısı : 1836
Nerden : Bursa
Kayıt tarihi : 26/04/08
Geri: şehir tiyatrolarındaki çocuk oyunları
TEŞEKKÜRLER ÇİĞDEM TEYZE
NAZ- AKTİF ÜYE
- Mesaj Sayısı : 41
Kayıt tarihi : 26/04/08
Geri: şehir tiyatrolarındaki çocuk oyunları
TEŞEKKÜRLER TEYZOŞ
YOSHY_AYŞİM- Admin
-
Mesaj Sayısı : 1468
Kayıt tarihi : 26/04/08
Geri: şehir tiyatrolarındaki çocuk oyunları
LAY LAY LOM çok hoşuma gitti lay lay lomm :cheers:
cMr-MltM- Admin
-
Mesaj Sayısı : 1836
Nerden : Bursa
Kayıt tarihi : 26/04/08
YOSHY_AYŞİM- Admin
-
Mesaj Sayısı : 1468
Kayıt tarihi : 26/04/08
Geri: şehir tiyatrolarındaki çocuk oyunları
YOSHY_AYŞİM demiş ki:
cMr-MltM- Admin
-
Mesaj Sayısı : 1836
Nerden : Bursa
Kayıt tarihi : 26/04/08
Geri: şehir tiyatrolarındaki çocuk oyunları
Banada o daha güzel geldi lay lay lom lay lay lom
YOSHY_AYŞİM- Admin
-
Mesaj Sayısı : 1468
Kayıt tarihi : 26/04/08
Geri: şehir tiyatrolarındaki çocuk oyunları
bana isim olarak gelmedi aslında lay lay lom un az önce hepsini okudum temizlik ülkesinden daha güzel gibi geldi ;)YOSHY_AYŞİM demiş ki:Banada o daha güzel geldi lay lay lom lay lay lom
cMr-MltM- Admin
-
Mesaj Sayısı : 1836
Nerden : Bursa
Kayıt tarihi : 26/04/08
Geri: şehir tiyatrolarındaki çocuk oyunları
ama bazı şehirlerde yok
şeymanur- İYİ ÜYE
- Mesaj Sayısı : 118
Kayıt tarihi : 02/05/08
Geri: şehir tiyatrolarındaki çocuk oyunları
cMr-MltM demiş ki:bana isim olarak gelmedi aslında lay lay lom un az önce hepsini okudum temizlik ülkesinden daha güzel gibi geldi ;)YOSHY_AYŞİM demiş ki:Banada o daha güzel geldi lay lay lom lay lay lom
ben zaten ismi güzel diye onu sevmedim sende önce okumuştum
YOSHY_AYŞİM- Admin
-
Mesaj Sayısı : 1468
Kayıt tarihi : 26/04/08
Geri: şehir tiyatrolarındaki çocuk oyunları
gerçekten çok güzel ikiside ben ödevim için oyuncularıyla ropörtaj yapmıştım... geçenlerde
---DİLARA---- Moderatör
-
Mesaj Sayısı : 692
Kayıt tarihi : 26/04/08
Geri: şehir tiyatrolarındaki çocuk oyunları
Aaaa vayy...---DİLARA--- demiş ki:gerçekten çok güzel ikiside ben ödevim için oyuncularıyla ropörtaj yapmıştım... geçenlerde
cMr-MltM- Admin
-
Mesaj Sayısı : 1836
Nerden : Bursa
Kayıt tarihi : 26/04/08
beşiktaş- İYİ ÜYE
- Mesaj Sayısı : 178
Kayıt tarihi : 21/05/08
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz